محرك البحث
المنظمة الآثورية الديمقراطية تستنكر منع الإدارة الذاتية مسؤولها من مغادرة سوريا ..
بيانات سياسية 31 أغسطس 2021 0

كوردستريت || بيانات

منعت سلطات الإدارة الذاتية (الديمقراطية) لشمال وشرق سوريا الرفيق كبرييل موشي كورية مسؤول مكتب العلاقات في المنظمة الآثورية الديمقراطية من السفر إلى إقليم كوردستان العراق، وذلك بتاريخ 28/8/2021، حيث كان يعتزم الذهاب إلى أربيل عبر معبر سيمالكا من أجل مراجعة القنصلية الألمانية بناء على موعد مسبق تمّ تحديده بتاريخ 30/8/2021 من أجل الحصول على تأشيرة للمشاركة في ورشة في ألمانيا. وقرار المنع من قبل مكتب العلاقات والتنسيق التابع للإدارة الذاتية لم يكن الأوّل من نوعه، إذ سبقه قرار بمنع وفد قيادي من جبهة السلام والحرية من الذهاب إلى الإقليم بذرائع واهية وذلك بتاريخ 5/7/2021، تلاه قرار بمنع الرفيق كبرييل موشي كورية من السفر منفرداً إلى الإقليم بتاريخ 24/7/2021، ثمّ تكرّر المنع مرتين، الأولى بتاريخ 25/8/2021 حيث تمّ تأجيل موعد مراجعته للقنصلية الألمانية من هذا التاريخ إلى تاريخ 30/8/2021 ليتم منعه ثانية، وذلك رغم مراجعته ولقائه مع المسؤول عن مكتب العلاقات والتنسيق التابع للإدارة الذاتية.

تحاول الإدارة الذاتية، من أجل تبرير قرار منع السفر، إلقاء مسؤولية ذلك على سلطات الإقليم، في مسعى لزجّ المعارضين السوريين في صراعاتها المفتعلة مع قيادة الإقليم، التي اشترطت على المسافرين من سوريا إلى الإقليم تعبئة استمارة خاصة، دون أن يشمل ذلك قادة أو مسؤولي الإدارة الذاتية أو شخصيات المعارضة السورية التي تقيم في المناطق الخاضعة لسيطرة ونفوذ الإدارة الذاتية بما فيها قيادات المنظمة الآثورية الديمقراطية. هذا في وقتٍ لم يتوقّف فيه سفر مسؤولين من الإدارة الذاتية وأحزابها خلال الفترة الماضية إلى الإقليم ومنه إلى مختلف دول العالم دون عقبات من قبل سلطاته. إنّ هذا يفنّد مزاعم هذه الإدارة، ويؤشّر إلى وجود توجّه جديد باستهداف ممثلي المنظمة الآثورية الديمقراطية وغيرها من القوى التي تختلف سياسياً مع القوى المتنفّذة داخل هذه الإدارة، وذلك من خلال منع قياداتها من السفر وتقييد حركتهم، ومنعهم من المشاركة في المؤتمرات والفعاليات التي تقام خارج البلاد.
إنّنا في المنظمة الآثورية الديمقراطية إذ نستنكر هذا السلوك، فإنّنا نحمّل سلطات الإدارة الذاتية وحدها مسؤولية منع سفر قياديي المنظمة الآثورية الديمقراطية وغيرهم من شخصيات المعارضة السورية، ونرى أنّ هذه الإجراءات تتعارض مع مواثيق حقوق الإنسان، وفي مقدّمتها حق السفر والتنقّل،. كما تتنافى مع مبادئ الحرية والديمقراطية، ونطالب هذه الإدارة بالوقف الفوري لهذه الإجراءات التي تتعارض مع شعاراتها المعلنة.
سوريا 31/8/2021
المنظمة الآثورية الديمقراطية
المكتب التنفيذي

Gabriel Moshe Banned from Traveling to Kurdistan Region of Iraq KRI.
The authorities of the Autonomous Administration (Democratic) of North and East Syria AADNES, prevented Mr. Gabriel Moshe Kourieh, member of the Assyrian Democratic Organization ADO and director of the Relations from traveling to the Kurdistan Region of Iraq, on 28/8/2021, where he intended to go to Erbil through the Simalka crossing to attend a meeting with the German consulate scheduled for 08/30/2021, in order to obtain a visa to participate in a workshop in Germany.
The decision of the Office of Relations and Coordination of the Autonomous Administration is not the first of its kind, it was preceded by a decision to prevent a leadership delegation of the Peace and Freedom Front from traveling to KRI on flimsy pretexts on 5/7/2021, followed by a decision to prevent Mr. Gabriel Moshe Korieh from traveling to the region on 24/7/2021. The ban was repeated twice, first on 25/8/2021, and the second on 30/8/2021 before the date of his rescheduled meeting with the German Consulate; this happened, in spite of, Mr. Korieh meeting with the official in charge of the office of Relations and Coordination of the AADNES administration.
In order to justify the travel ban decision, the Autonomous Administration is trying to place the responsibility on the KRI authorities, in an effort to entrap the Syrian Opposition and fabricate a conflicts with the KRI leadership, which, the later, recently have required (Syrians) to fill out a special entry form, excluding the AADNES leaders or officials, the Syrian Opposition leaders who reside in the areas under the control and influence of the AADNES, including the leaders of the Assyrian Democratic Organization.
This is happening at a time when officials from the AADNES Administration and affiliated parties have been traveling, without hindrance, to the region without any obstacles from this authority. This clearly refutes the allegations of this Administration, and indicates a new tendency to target the representatives of the Assyrian Democratic Organization and other parties that differ politically with the influential forces within the AADNES administration, by preventing their leaders from traveling and restricting their movement, and preventing them from participating in conferences and events held outside the country.
The Assyrian Democratic Organization condemn this behavior, and hold the Autonomous Administration authorities solely responsible for preventing the the leaders of the ADO and other personnel of the Syrian Opposition from travelling, and we believe that these measures are inconsistent with human rights charters, foremost of which is the right of travel and movement. It also breaches the principles of freedom and democracy, and we demand the administration to immediately stop these measures and abide by its declared slogans.
Syria 31/8/2021
Assyrian Democratic Organization
Executive Office



شاركنا الخبر
أخبار ذات صله

أترك تعليق

يجب عليك الدخول لترك تعليق.

فيسبوك
إحصائيات المدونة
  • 1٬008٬215 الزوار