مليشيا الحشد الشعبي تعتقل عدداً من السوريين أثناء محاولتهم الوصول إلى مناطق إقليم كردستان.

تقارير خاصة 24 يوليو 2021 0
Iraqi Shiite fighters of the Hashed al-Shaabi paramilitary force secure the border in al-Qaim in the Anbar province, opposite Albu Kamal in Syria's Deir Ezzor region on November 12, 2018. - Iraqi troops have reinforced their positions along the porous frontier with neighbouring war-torn Syria, fearing a spillover from clashes there between Islamic State group jihadists and US-backed forces. The Hashed al-Shaabi (Popular Mobilisation) auxiliary force was created by the Iraqi government in 2014, after a call to jihad by the spiritual leader of the Shiite community, Grand Ayatollah Ali Sistani to help in the fight against IS in Iraq. (Photo by AHMAD AL-RUBAYE / AFP) (Photo credit should read AHMAD AL-RUBAYE/AFP via Getty Images)
+ = -

كوردستريت || متابعات 

أكدت مصادر محلية لكوردستريت أن مليشيا الحشد الشعبي اعتقلت عدد من الشبان السوريين أثناء محاولتهم دخول الأراضي العراقية بطريقة غير شرعية.

وأضافت هذه المصادر ، أن الحشد اعتقل السوريين  قرب منطقة ربيعة المقابلة لليعربية شمال شرقي الحسكة.

وأشارت إلى أن السوريين منهم مواطنين كرد كانوا يحاولون عبور الحدود للوصول إلى مناطق إقليم كردستان هرباً من الأوضاع المعيشية الصعبة في سوريا.

يشار إلى أن هناك العشرات من المدنيين السوريين بعضهم من كوباني وعفرين وقامشلو ما زالوا محتجزين لدى الحشد من أشهر وذلك أثناء محاولتهم دخول الأراضي العراقية.

آخر التحديثات
  • أتبعني على تويتر

  • تابعونا على الفيسبوك